strona główna

Jesteś tutaj: Strona główna » Strona glowna » WYCIECZA DO SANDOMIERZA

WYCIECZA DO SANDOMIERZA

W pochmurny i deszczowy poranek  dnia 14 czerwca uczniowie klasy II a wraz z opiekunami wyjechali na wycieczkę do Sandomierza. Lekki deszcz towarzyszył nam podczas całej podróży. Wszyscy byli jednak dobrej myśli , że w Sandomierzu będzie słonecznie. Tak też się stało. Po śpiewającym przywitaniu się z Panią przewodnik Renatą zaświeciło nam słoneczko. Cały dzień był w sam raz na zwiedzanie zabytków  urokliwego miasta. Dzieci z ciekawością wsłuchiwały się  w opowieści  historyczne i legendy związane z tym miejscem. Program wycieczki przedstawiał się następująco: zwiedzanie rynku i miejsc związanych z filmem „Ojciec Mateusz”’, trasa podziemna, zbrojownia, spacer wąwozem Królowej Jadwigi, rejs statkiem po Wiśle.

Dla chłopców największą atrakcją  okazała się zbrojownia, gdzie mogli pozakładać na siebie  zbroje, szaty dawnych rycerzy, mogli pomachać  mieczem czy oszczepem. Dziewczynki też założyły na siebie szaty królewskie na głowę koronę i czuły się jak księżniczki w towarzystwie wspaniałych „klasowych” rycerzy. Wędrówka trasą podziemną również była niezwykłą przygodą, gdyż zawiłymi korytarzami chodziliśmy i  słuchaliśmy legendy o Halinie Krępiance, która przechytrzyła Tatarów i ocaliła miasto. Sama zaś poświęciła  swoje życie  jak głosi legenda. Wąwóz Królowej Jadwigi  to miejsce niezwykłe, woda spływająca z góry podmyła korzenie drzew i wydrążyła głęboki lej gdzie można podziwiać ciekawą architekturę krajobrazu. Ukojeniem dla nóg dla wszystkich stał się rejs statkiem po Wiśle. Słuchając nastrojowej muzyki płynęliśmy w górę rzeki i podziwialiśmy miasto. Kiedy przyszła pora na obiad pożegnaliśmy Panią przewodnik i podziękowaliśmy za tak mile spędzony czas i bardzo interesującą wycieczkę. Oczywiście nie zabrakło czasu na zakup pamiątek, lodów deserów czy innych smakołyków. Wróciliśmy do domów z wielkim niedosytem bo chcielibyśmy dłużej spędzić czas w tak atrakcyjnym miejscu. Ale wszystko jeszcze  przed nami mamy przecież za kilka dni wakacje i  możemy tam wrócić……