strona główna

zadanie domowe grupa 5


EMAIL NAUCZYCIELA   borowki5@op.pl 

22- 06- 2020r. poniedziałek

W górach

,,Bezpiecznie w górach – bezpieczne wakacje” - oglądanie filmu edukacyjnego

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

,,Góry to…”- (dzieci maja dokończyć zdanie), zabawa w skojarzenia rozwijająca umiejętność wypowiadania się na określony temat, ćwiczenia umiejętności logicznego myślenia.

,,Góry nasze góry” – słuchanie wiersza Janiny Porazińskiej

Góry nasze góry. Hale nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my górale.

Góry nasze góry. Wy wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

Odpowiedzi dzieci na zadawane przez rodzica pytania:

- kto to jest góral? (baca)

- gdzie góral wypasa owce? (na halach)

- co to są hale? (łąki)

- jak nazywa się góral, który wypasa owce na halach? (baca lub juhas)

Dzieci waszym zadaniem jest ułożenie z liter alfabetu wyrazów: baca, owce, hale, Tatry.

,,Piękno polskich gór” - film

https://www.youtube.com/watch?v=efoTrPLbgqU

Praca z KP4. 43a

23-06-2020- wtorek

Święto Taty

Naucz się dla taty wierszyka lub ułóż samodzielne życzenia. Zastanów się dobrze czego chcesz mu życzyć.

Dzisiaj mój Tatusiu
Dam Ci piękny kwiat
Mocno Cię przytulę i buziaka dam
Bądź zawsze szczęśliwy
Nie miej żadnych trosk
Bo ja Ciebie kocham
Przez calutki rok
Przez calutki rok!!!

„Laurka dla Taty”- wykonaj laurkę lub inny rysunek dla taty dowolną techniką. Włóż w to całe swoje serduszko. Później wręcz swoją pracę tacie, powiedz wierszyk lub złóż ułożone przez siebie życzenia.

A teraz zaproś tatę do wspólnego wysłuchania piosenkihttps://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Wykonajcie razem zadanie KP4 47 a i b                                 

24- 06-2020- środa

Nad wodą

,,Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci w domu”

https://www.youtube.com/watch?v=QhOmBWBS2-s

,,Bezpiecznie nad morzem – bezpieczne wakacje” – obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

,,Plażowe zagadki” – proszę na dywanie rozłożyć kawałek żółtego materiału imitującego piasek. Pod nim okryły się różne przedmioty, które rodzić schował. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie za pomocą dotyku, co jest ukryte pod ,,piaskiem”. Po odgadnięciu nazwy przedmiotu-  dziecko ma podzielić wyraz na sylaby i głoski, przeliczyć je, podać pierwszą, kolejną i ostatnią głoskę; podać słowo, które rymuje się z daną nazwą i  ułożyć zdanie z tą nazwą.

,,Tacki z piaskiem” – zabawy grafomotoryczne z tackami piasku do rysowania. Dzieci wykonują rysunek według własnego pomysłu: palcem patykiem, druga strona kredki. Następnie odwzorowują dany obrazek na papierze (dla dzieci chętnych).

Praca z KP4. 44a,b.

,,Wakacyjna piosenka” - https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g

25-06- 2020- czwartek

Bezpieczne wakacje -  posłuchaj bardzo mądrej piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

Obejrzyj film - ,, Bezpieczne wakacje”.

https://www.youtube.com/watch?v=Y0sBekIWkL4

,,Wakacyjne rady” – słuchanie wiersza Wiery Badalskiej

Głowa nie jest od parady, służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda, chodna, bystra, czysta,

Tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane, gdy zobaczysz w borze,

Nie zrywaj! Nie zjadaj! Bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie, jaka rada stąd wynika?

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie, ale ważna rada,

Idąc na wycieczkę pieszą, dobre buty wkładaj!

Dzieci bardzo was proszę, abyście zapamiętały wszystkie rady i te z wiersza i te, o których mówiliśmy w przedszkolu. Przestrzegajcie zasad dla waszego bezpieczeństwa. Przypomnijcie sobie numery alarmowe:

112 (nr alarmowy ogólny)

997 (policja)

998 (straż pożarna)

 999 (pogotowie ratunkowe)

Praca z KP4. 45a,b i KP4.48

26.06.2020r. – piątek

Wakacje

,,Mój przyjaciel” – odpowiedzi na pytania

- kogo nazywamy przyjacielem?

- czy przyjaciel różni się od kolegi?

- jak powinien zachowywać się przyjaciel?

- co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?

- kto z was ma przyjaciela?

A teraz dokończcie zdanie - ,,mój przyjaciel jest…?

Praca plastyczna  pt. ,,Mój przyjaciel?” – wykonana dowolną techniką plastyczną

,,Lato, lato, lato czeka”- piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

,,Wakacji nadszedł czas” – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=xOSGbkvZkOA

Praca z KP4. 46a,b

29. 06. 2020r. – poniedziałek

Wakacje z kowbojami

Dzisiaj potrzebny wam będzie kapelusz i wycięta z papieru gwiazdę. Możecie też na szyi zawiązać niedużą chustkę. Będziecie szeryfami na dzikim zachodzie.

„Rzut do celu”- uformujcie z gazety kule i próbujcie je wrzucać do celu (kosz, obręcz, wiaderko). Za każdym razem zwiększajcie odległość (szeryf ma celne oko)

„Siłowanie na rękę”- zaproście do tej zabawy mamę, tatę lub kogoś z rodzeństwa (szeryf jest silny)

„Rzut kapeluszem”- wbij patyk w ziemię, lub połóż kamień. Rzuć z pewnej odległości kapeluszem tak, aby zakrył on cel (szeryf ma sprawną rękę)

„Gdzie jest kapelusz?”- połóż kapelusz: z przodu swojego celu, z tyłu z prawej strony, z lewej strony, nad celem (szeryf doskonale orientuje się w przestrzeni)

„Taniec szeryfa”- zachęcam do tańczenia przy tej skocznej muzyce. Jeśli nie dacie rady naśladować tancerek możecie stworzyć własną improwizację.

KP4 48 a i b

30.06.2020r.- wtorek

Wakacje w indiańskiej wiosce

Posłuchaj i zatańcz „Indiański taniec” https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

„Pióropusz” – jeśli nie uda Ci się znaleźć piór prawdziwych możesz wyciąć je z papieru. Następnie przymocuj je do opaski z papieru.

„Tipi”- tipi to namiot indiański. Możecie stworzyć własny. Użyjcie do tego np. krzeseł i koca.

„Wyścig w worku”- poproś rodzica o worek lub dużą torbę. Wyznacz start i metę. Wejdź do worka i podskokami pokonaj odległość między nimi. Możesz zaprosić kogoś do zabawy i urządzić wyścig. Będzie weselej.

„Poszukiwacze złota”- Rodzicu ukryj w ogrodzie lub w domu kilka błyskotek i poproś, aby indiańskie dziecko ich szukało. Określ też ich konkretną liczbę.

„Wakacje”- ułóż na dywanie lub stole z liter z alfabetu wyraz:

W A K A C J E

Podziel go na sylaby, na głoski, powiedz go cicho, normalnie, a na koniec wykrzycz z całych sił!

JĘZYK ANGIELSKI  EMAIL  NAUCZYCIELA epastuszka.ang@gmail.com

22.06.2020r. (poniedziałek)

Oh, Mickey! I m happy! I like the beach!- słuchanie historyjki.

Dzieci, które mają płytę mogą posłuchać historyjki na stronie 64 w podręczniku.

Bohaterowie wybierają się na plażę pociągiem. Pluto wypuścił przez przypadek swój latawiec i próbując go złapać, prawie spóźnił się na pociąg.

W razie problemów z nagraniem podaję zamiennik historyjki: https://www.youtube.com/watch?v=VT6pOLAGhEE

Wykonajcie zadanie z zeszytu ćwiczeń:

Ćw. 5 str. 56. Narysuj przedmioty z ramki w odpowiednich wagonikach.

23.06.2020r. (wtorek)

Powtórzcie nazwy elementów krajobrazu.

https://quizlet.com/512400908/flashcards

Wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń:

Ćw. 8 str. 58. Pokoloruj i opisz obrazki. Przykład: Its  a lake.- To jest jezioro. It s blue.- Jest niebieskie.

Ćw. 9 str. 59 Policz przedmioty na obrazku i połącz z  odpowiednią cyferką. Następnie opisz obrazki. Przykład: Two kites.- Dwa latawce.

29.06.2020r. (poniedziałek)

Revision- powtórzenie.

Otwórzcie podręczniki na stronę 67 i wykonajcie następujące zadania:

Ćw. 16. Policz i nazwij przedmioty znajdujące się na obrazku. Przykład: How many shells?- Ile jest muszli? Ten- Dziesięć.

Ćw. 17. Narysuj siebie i swoją rodzinę na wakacjach.

30.06.2020r. (wtorek)

Dear students,

Enjoy your summer holidays!

Drogie dzieci,

Życzę wam udanych wakacji!

Zaśpiewajcie piosenkę na zakończenie i naśladujcie czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q

RELIGIA  EMAIL NAUCZYCIELA   mariannazieba7@gmail.com

23.06. 2020 r.

Pan Jezus uczy jak okazywać miłość tacie .                                                                         

1.  Pomódl się za swojego tatę i postaraj się zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno                                                                                                                                                                                                                                  

25.06. 2020 r.

Niedziela dniem świętym.                                                                                         

Narysuj ja należy świętować niedzielę – katecheza 18   

30.06. 2020 r.

Wakacje z Panem Bogiem

1. Uważnie obejrzyj filmik, https://www.youtube.com/watch?v=h7YRzAIevf4                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

LOGOPEDIA EMAIL NAUCZYCIELA  lograna@wp.pl

DOSKONALENIE PERCEPCJI SŁUCHOWEJ

Czym jest percepcja słuchowa?

Percepcja słuchowa to zdolność do odbioru dźwięków - ich rozpoznawania, różnicowania oraz interpretowania. Deficyt percepcji słuchowej może utrudniać nabywanie ważnych umiejętności – czytania, pisania, mowy – jej rozumienia i poprawnego artykułowania dźwięków.

Dlaczego warto pracować nad percepcją słuchu?

Zaburzenia percepcji słuchowej u dzieci w wieku szkolnym, są charakterystyczne dla dysleksji typu słuchowego. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia trudności w tym zakresie, warto ćwiczyć z dzieckiem – należy przy tym pamiętać, aby ćwiczenia te nie były dla niego męczące i nadmiernie obciążające.

Propozycje ćwiczeń.

Odtwarzanie struktur dźwiękowych: 

wystukiwanie rytmu (wcześniej zaprezentowanego przez rodzica, np. dwa uderzenia o stół - trzy klaśnięcia - dwa tupnięcia. Prezentowany rytm powinien być dostosowany do możliwości dziecka – zaczynamy od prostych, stopniowo zwiększając stopień trudności);

wyklaskiwanie rytmu na podstawie ustalonego wcześniej schematu graficznego (np. kwadrat = tupanie, trójkąt = klaskanie, koło = uderzanie rękami o nogi, rodzic układa figury w określony sposób, a dziecko musi odtworzyć rytm zgodnie z ustaloną zasadą – jaka figura odpowiada jakiemu dźwiękowi. Ważne: stopniowanie trudności – najpierw 3 figury, a potem 6, 9).

2. Śpiewanie/powtarzanie wyrazów podanych przez rodzica najpierw dwa trzy wyrazy, potem coraz więcej (np. kot – sanki – stół).

3. Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia

rozpoznawanie dźwięków otoczenia, odgłosów zwierząt, ptaków, pojazdów  itp.

rozpoznawanie osób po głosie (można wcześniej nagrać głos osób z otoczenia dziecka – mamy, taty, babci, zadaniem dziecka jest rozpoznać, do kogo należy prezentowany głos);

zabawa „Co słyszę?” – rodzic zasłania dziecku oczy i uderza np. łyżką o przedmioty znajdujące się w kuchni ( szklankę, blaszany garnek, stół) zadaniem dziecka jest odgadnąć jaki to przedmiot.

4. Podział zdań na wyrazy (wyrazy dwusylabowe, wyrazy trzysylabowe, wyrazy wielosylabowe). Rodzic podaje zdanie a zadaniem dziecka jest powiedzenie z ilu wyrazów się ono składa,

5. Łączenie i dzielenie sylab

- rodzic podaje wyraz a dziecko dzieli go na sylaby,
- rodzic podaje sylaby a dziecko łączy je w wyraz będzie wyraz, np. pił-ka, sa-mo-lot.  Najpierw wyrazy składające się z 2 sylab, potem coraz trudniejsze.

6. Wyodrębnianie pierwszej głoski

- Co słyszysz na początku wyrazu Ania, ul, Ewa itp. Najpierw dziecko powinno opanować wyróżnianie samogłosek, a potem spółgłosek na początku wyrazu.

7. Różnicowanie wyrazów podobnie brzmiących np. półka-bułka, kosa-koza

8. Zabawa w dobieranie wyrazów na określoną głoskę, tworzenie ciągów wyrazowych - („Teraz będziemy mówić wyrazy na literę „a” itp.)

9. Łączenie głosek w wyrazy dzielenie wyrazów na głoski

- Jaki to wyraz kiedy mówię m-a-m-a?

- Jakie litery słyszysz w wyrazie domek – przeliteruj

10. Segregowanie wyrazów wg ilości sylab, głosek
rodzic przygotowuje karteczki z różnymi wyrazami (nazwy zwierząt, owoców itp., jeden wyraz na jednej karteczce.

Zadaniem dziecka jest przeczytać głośno każdy wyraz, podzielić go na sylaby lub głoski, a następnie przyporządkować do określonej grupy, np. grupy zielonej („Na zielonej kartce połóż te wyrazy, które mają trzy sylaby, a na żółtej te, które mają cztery sylaby”)

11. Szukanie ukrytych wyrazów w innych wyrazach np. ser-ce,   gra-bie (rodzic wypowiada te wyrazy, a zadaniem dziecka jest „znalezienie” innego wyrazu w prezentowanym).

12. Wspólne układanie i nauka rymowanek uzupełnianie słów w znanych rymowankach, np. lata osa koło …., śnieżek prószy marzną …… Można również samodzielnie  układać różne rymowanki .

13. Ćwiczenie pamięci słuchowej
Rodzic prezentuje dziecku ciąg cyfr, wyrazów (np. owoców), zadaniem dziecka jest zapamiętać te elementy i odtworzyć w kolejności podanej przez rodzica (na początek trzy, cztery elementy, stopniowo coraz więcej).

14. Wspólna nauka piosenek, wierszyków, tekstów
Można przygotować krótki teatrzyk, występ dla pozostałych członków rodziny. Występ przed babcią i dziadkiem i wypowiedzenie z pamięci wierszyka, układanie rymowanek.

Należy dostosować ćwiczenia do możliwości dziecka. Wybrać te, które będą sprawiały dziecku przyjemność i traktować je w formie zabawy.