strona główna

zadanie domowe grupa 5


EMAIL NAUCZYCIELA   borowki5@op.pl 

25- 05- 2020r Poniedziałek

MÓJ TATA

Zabawa gimnastyczna na równowagę – uwaga dzieci,  pobudka!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

,,Mój tata” – wysłuchanie treści wiersza Bożeny Formy

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

 i ciepłym szalem wszystko ukrywa,

Bierzemy narty i śnieżne szlaki,

wciąż przemierzamy jak śnieżne ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście,

życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Dziecko odpowiada na pytania:

- jak twój tata ma na imię?

- czy macie zdjęcie tatusia?

- Jak wygląda twój tata?

- Jaki jest?

- Co z nim wspólnie robisz?

- Jaki zawód wykonuje?

- Jakie ma hobby?

,,Kim jest mój tata?”- pantomima

  Aby dowiedzieć się co to jest pantomima obejrzyjcie krótki film

https://www.youtube.com/watch?v=v2WR8UQBRJE  Po obejrzeniu filmu dziecko zaczyna zabawę pantomimiczną, zaprasza do udziału rodzinę. Pokazuje jakiś zawód a domownicy próbują odgadnąć jego nazwę.

Piosenka ,,Tata czarodziej” https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI

Praca z KP4.25a,b

26-05-2020r.- wtorek

MOJA MAMA

,,Jaka jest moja mama?” – Zadaniem dziecka jest opisanie swojej mamy w jednym zdaniu. Kolejną czynnością jest przeliczenie słów w wypowiedzianym zdaniu i podanie kolejnego zdania opisującego mamę.

,,Co lubię w mojej mamie” – obejrzyjcie wypowiedzi dzieci i powiedzcie mamie za co ją lubicie.

https://www.youtube.com/watch?v=vPIhnJrGW74

,,Znajdź mamę” – zabawa ruchowa. Zdaniem dziecka jest odszukanie w alfabecie liter M i A i ułożenie z nich wyrazu mama. Następnie dziecko ma wyszukać po 4 litery M i A i ułożyć je na podłodze tak, aby pomiędzy nimi zmieściła się stopa. Litery układamy zamiennie – małe i wielkie. Do zabawy zapraszamy mamę lub tatę, osobę która będzie udzielała instruktażu. Dziecko chodzi po planszy z liter dostosowując się do poleceń: w lewo, w prawo, prosto, do gry, do dołu. Wskazówki maja być tak podawane, aby dziecko ułożyło wyraz mama. Zabawę można poszerzyć  o inne litery i zamieniać się rolami.

,,Co lubię robić z moją mamą?” – pokażcie mamie co wspólnie z nią lubicie robić. Na zachętę obejrzyjcie zabawny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8RBbj-JEr4s

A teraz weźcie kartkę, kredki i narysujcie dla niej najpiękniejsze kwiaty. Kiedy już rysunek będzie gotowy wręczcie je mamie. Pamiętajcie o złożeniu życzeń!!!

Zapraszam do zabawy ruchowej  w parze z mamą https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

Praca z KP4.24a,b

27- 05-2020r. środa

BRAT I SIOSTRA

,,Powitanka” – dzisiaj witam się z wami dzieci taką powitanką posłuchajcie proszę:

https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec

Wiersz muzyczny pt. ,,Zabiorę brata”

https://www.youtube.com/watch?v=3LfiJa5IsZY

,,Maskotki”- praca plastyczna (dla dzieci chętnych). Wykonanie maskotki dla siostry, brata lub rodziców. Będą potrzebne: skarpetki, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klei, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki. Wykonanie: do skarpetek wpychamy watę. Z włóczki zróbcie czuprynkę (włoski) i przyklejcie ją do stworka, można związać włoski wstążką. Przyklejcie oczy z guzików. Z kolorowego materiału (papieru) wytnijcie Bużkę. Ozdóbcie maskotkę według własnego pomysłu. Tak wykonane pacynki można wykorzystać w przedstawieniu teatralnym, które możecie zorganizować wspólnie z rodziną.

Pomocniczo obejrzyjcie film instruujący jak zrobić pacynkę o której mowa w poleceniu. Życzę miłej i wesołej pracy  https://www.youtube.com/watch?v=Xq9N9KHoFBQ

,,Zabawy muzyczno – ruchowe” do poznanych piosenek. Możecie wykorzystać te już poznane lub te które są w podanych linkach.

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht

Praca z KP 4.26a,b

28- 05- 2020r- czwartek

Z RODZINĄ NAJLEPIEJ

,,Rodzina” – zastanów się:

-  kto należy do twojej rodziny?

- czym różnią się członkowie rodziny?

- co najbardziej lubicie robić z rodziną?

- jak spędzacie czas wspólny z rodziną?

-  jak mają na imiona członkowie rodziny?

- ile masz rodzeństwa?

Posłuchaj piosenki o rodzinie i zastanów się czy w twojej rodzinie jest podobnie.

https://www.youtube.com/watch?v=OpRTsApxNX0

,,Moja rodzina”- narysuj swoją rodzinę wykorzystując znane ci techniki plastyczne.

Zabawa w skojarzenia ,,Dom to…” – dzieci siadają wspólnie z rodziną i po kolei każdy z domowników kończy zaczęte zdanie.

Praca z KP4. 27a,b

29- 05- 2020r.- piątek

PIKNIK RODZINNY

,,Zabawy ruchowe z poduszkami” – zapraszam do rozpoczęcia dnia zabawą połączoną z ćwiczeniami, życzę dużo uśmiechu!

,,Co mam w koszu” – zabawa sensoryczna. Proszę mamy o przygotowanie niespodzianki. Zaczynamy… mama chowa w koszu przedmioty i produkty, które można zabrać ze sobą na piknik np. jabłko, gruszkę, kubek, papierowe talerzyki. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie ich za pomocą dotyku i udzielenie odpowiedzi jakie cechy ma dany przedmiot, do czego służy, co się z nim robi.

,,Przygoda na pikniku” – zabawa matematyczna. Proszę przygotować nakrętki jako liczmany dla każdego dziecka po 10.

- na piknik zabrałam 3 jabłka moja koleżanka przyniosła jeszcze 2 jabłka. Ile mamy razem jabłek?

- w koszu było 10 talerzyków, cztery z nich zostało zużytych. Ile talerzyków zostało w koszu?

Dzieci układają działania za pomocą kartoników z albumu z literkami.

,,Letni piknik” – proszę rozłożyć w pokoju koc. Na kocu stawiamy kosz piknikowy, a obok niego na jednorazowych  papierowych talerzykach różne skarby wiosenno – letnie: owoce, zioła, trawę, gałązki, patyczki, itp. Zapraszam was do stworzenia z nich na swoich talerzykach różnych obrazów i kompozycji. Bardzo jestem ciekawa waszej pomysłowości i kreatywności. Chętnie obejrzę Wasze prace.

linki związane z omawianym tematem do obejrzenia i wysłuchania dla chętnych:

https://www.youtube.com/watch?v=lOG5I8uksSY

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

DROGIE MAMY!  Z OKAZJI  WASZEGO  ŚWIĘTA W IMIENIU CAŁEJ SPOŁECZNOŚCI PRZEDSZKOLNEJ- SKŁADAM WAM  SERDECZNE  ŻYCZENIA – SAMYCH  MIŁYCH  CHWIL,  DUŻO  ZDROWIA I RADOŚCI  ORAZ ZADOWOLENIA ZE  SWOICH  POCIECH.

JĘZYK ANGIELSKI  EMAIL  NAUCZYCIELA epastuszka.ang@gmail.com

25.05.2020r. (poniedziałek)

Witajcie w nowym rozdziale zatytułowanym Food, czyli „jedzenie”.

Powtórzcie nazwy produktów spożywczych: https://quizlet.com/507555763/flashcards

Otwórzcie podręczniki na stronę 52 i przyklejcie naklejki w ćw. 2 zgodnie z podaną kolejnością: 1. Cakes 2. Cheese 3. Milk 4. Chicken.

Wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń:

Ćw. 1 str. 46. Narysuj po śladzie produkty spożywcze. Następnie nazwij je po angielsku.

Ćw. 2 str. 46. Popraw linie po śladzie aby połączyć bohaterów z ich ulubionymi produktami spożywczymi. Powiedz: I like chicken.- Lubię kurczaka. I like cheese.- Lubię ser. I like milk.- Lubię mleko.

26.05.2020r. (wtorek)

Mum and Dad s Day!- Dzień Mamy i Taty!

Czy wiecie jakie mamy dzisiaj święto?-  26 maja Dzień Mamy. Dzień Taty natomiast obchodzimy 23 czerwca. Co możecie zrobić, aby sprawić, by te dni były dla rodziców radosne?

Otwórzcie podręczniki na stronę 72 i nazwijcie słówka, które są zilustrowane na obrazkach: a flower- kwiatek, a card- kartka, a present- prezent.

Zakreśl obrazki w ćw. 1 zgodnie z poleceniami: It s a flower for my mum.- To jest kwiatek dla mojej mamy. It s a present for my Dad.- To jest prezent dla mojego taty.

Skorzystaj z płyty dołączonej do podręcznika i zaśpiewaj piosenkę z ćwiczenia 2.

W razie problemów z nagraniem podaję zamiennik piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

Wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń:

Ćw. 1 str. 62. Pokoloruj kwiatki na dużym obrazku według legendy.

Ćw. 2 str. 62. Połącz obrazki mamy i taty z obrazkami przedstawiającymi kartki, które chciałbyś/chciałabyś im wręczyć.

RELIGIA  EMAIL NAUCZYCIELA   mariannazieba7@gmail.com 

26. 05. 2020 r.                                                                                                                                                     Kocham mamę tak, jak Pan Jezus Maryję.- katecheza 49. Narysuj laurkę dla swojej mamy i pomódl się za swoja mamusię.                                                                                      

28. 05. 2020 r. 

Zadedykuj  piosenkę dla swojej  mamusi  https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs  postaraj się jej nauczyć. Pomódl się za swoją mamę i całą rodzinę.

LOGOPEDIA EMAIL NAUCZYCIELA  lograna@wp.pl

ZESTAW ĆWICZEŃ STYMULUJĄCYCH FUNKCJE WZROKOWO- PRZESTRZENNE WAŻNE W NAUCE CZYTANIA I PISANIA

Odpowiedni poziom percepcji wzrokowej umożliwia dziecku sprawne nabywanie umiejętności szkolnych między innym takich jak: nauka czytania, pisania.

Poniższy zestaw ćwiczeń jest podpowiedzią jak wspierać prawidłowy rozwój percepcji wzrokowo-przestrzennej. Każdego dnia można wybrać jedno lub kilka ćwiczeń.

Ćwiczenia w przestrzeni:

- zwracanie uwagi na różne szczegóły w otoczeniu;

- wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, na przykład o określonym kolorze lub wzorze

(czerwonych, w kropki), małych lub dużych itp.;

- zachęcanie do zabaw, takich jak na przykład: budowanie i konstruowanie według wzoru.

Ćwiczenia na materiale obrazkowym:

- zapamiętanie jak największej ilości przedmiotów eksponowanych na obrazku;

- dobieranie par jednakowych obrazków (domina obrazkowe, gra w Piotrusia);

- układanie obrazków/kart w szeregu według kolejności, w jakiej były eksponowane;

- wyszukiwanie różnic między obrazkami;

- wyszukiwanie podobieństw w obrazkach;

- składanie całości obrazka z jego części według wzoru i bez wzoru (pocięte pocztówki, puzzle);

Ćwiczenia na materiale geometrycznym:

- kreślenie palcem w powietrzu kształtów geometrycznych;

- segregowanie figur geometrycznych według określonych cech;

- dobieranie par jednakowych figur;

- obrysowywanie figur geometrycznych;

- kolorowanie wzorów z figur geometrycznych.

Ćwiczenia na materiale literowym:

- odwzorowywanie wzorów graficznych (szlaczków);

- spostrzeganie podobieństw i różnic między znakami graficznymi;

- wyklejanie konturów liter plasteliną lub kawałkami kolorowego papieru;

- wycinanie, wydzieranie kształtu liter (zwłaszcza o podobnych kształtach);                                                     

- formowanie liter ze sznurka, sznurówek i drutu;                                                                                     

- układanie wzorów liter z kasztanów, szyszek i innych materiałów przyrodniczych;                              

- wyszukiwanie liter w rozsypance literowej, w gazecie;                                                                                 

- uzupełnianie elementów w literze pisanej;                                                                                                          

- wyszukiwanie liter w układach wieloliterowych;                                                                                    

- wyszukiwanie liter w tekście pisanym;                                                                                      - zgadywanie liter kreślonych w powietrzu lub na plecach;

 Uwaga! Warto przeprowadzać z dziećmi systematyczny trening oczu, który będzie pozytywnie wpływał m.in. na: zwiększenie ruchomości gałek ocznych, poszerzenie pola widzenia oraz relaks dla wzroku.

Poniżej zamieszczam propozycję takich ćwiczeń.

Ćwiczenia zapobiegające zmęczeniu oczu przy czytaniu i pisaniu:

- Zamknij oczy. Potrzyj dłonie aż zrobią się ciepłe. Przyłóż dłonie do oczu, ale nie przyciskaj ich (ok. 30 sek.). Otwórz oczy i pomrugaj powiekami najszybciej jak potrafisz.

- Narysuj obiema rękami w powietrzu duży rysunek (na przykład choinkę, chmurę, grzyba,

szlaczek, serduszko). Obserwuj wzrokiem ruch obu rąk.

- Rozglądaj się dookoła. Zatrzymuj na chwilę wzrok na różnych przedmiotach i mrugaj na nie

kilka razy.

- Stańcie w parze naprzeciwko siebie w odległości ok. 1 m. Jedna osoba z pary (rodzic lub ktoś z rodzeństwa) przemieszcza przedmiot (na przykład kredka, mała maskotka) w różnych kierunkach – w prawo, w lewo, do góry na dół i po skosach, w koło. Wykonuj ruchy płynnie – najpierw wolno, a potem trochę szybciej. Głowa, szyja i oczy osoby ćwiczącej cały czas mają wodzić za ruchem, starając się zdążyć ze zmianą ruchu

- Stańcie w parze naprzeciwko siebie w odległości ok. 0,5 m. Jedna osoba z pary  przemieszcza przedmiot (na przykład kredka, mała maskotka) w różnych kierunkach – w prawo, w lewo, do góry, na dół i po skosach, w koło. Wykonuj ruchy płynnie, wolno. Wzrok osoby ćwiczącej cały czas wodzi za ruchem, aby zdążyć ze zmianą ruchu. Głowa podczas ćwiczenia nie rusza się, pracują tylko oczy.

- Wybierz w otoczeniu 2 przedmioty: jeden blisko siebie, drugi dalej – może być za oknem. Oddychaj spokojnie – wdech nosem, gdy patrzysz na przedmiot bliższy, wydech ustami, gdy przenosisz wzrok na przedmiot dalszy.

- Dmuchnij na piórko (bańkę mydlaną) i obserwuj jak lata w powietrzu.

- Obrysuj przedmioty, które widzisz (na przykład drzwi, tablica, okno itp.). Głowa podąża za

ruchem oczu.

- Wyobraź sobie, że twój nos to ołówek. Obrysuj przedmioty, które widzisz nosem (na przykład drzwi, tablica, okno itp.). Głowa podąża za ruchem nosa.

- Zgadnij, co rysuję nosem? – uczestnicy zabawy zgadują nazwy narysowanych kształtów (dla ułatwienia podajemy kategorie: figury geometryczne, litery, cyfry, przedmioty).

- Wybierz jakiś punkt (na przykład zabawka na półce, obraz na ścianie itp.). Zatrzymaj wzrok na tym miejscu i wykonuj ruch: podskakuj, wychylaj się na boki, biegnij w miejscu, zrób przysiady.