strona główna

zadanie domowe grupa 3


EMAIL NAUCZYCIELA truskaweczki333@gmail.com

25.05.2020 r.

Temat: Mój tata.

Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica i wspólna rozmowa: O czym był wiersz? Kto wystąpił w wiersza? Z czego śmiał się tata chłopca? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchewkę i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?

„Wesoły tata”

Mój tata jest niepoważny,

ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię:

- Wciąż rosnę!

On mówi:

- Skąd, ty malejesz!

 Nie lubisz kaszy na mleku,

zostawiasz ser i warzywa,

więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

tylko wciąż ciebie ubywa!

 Staniesz się taki malutki,

że w krasnoludka się zmienisz,

będziesz się kąpać w akwarium

i drzemać w mojej kieszeni.

 Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

tylko z chomikiem lub myszką.

Ja na to:

- Dobrze tato,

jutro na obiad zjem wszystko.

Ale ty razem ze mną

chrup marchew i sałatę,

bo jak się zmienię w zająca,

chcę mieć zająca tatę.

/ Piotr Pollak /

„Słoneczko z tatą” – podawanie skojarzeń ze słowem TATA. Dzieci mogą dorysować skojarzenia wokół słowa TATA bądź wypowiedzieć się .

Zawody tatusiów: opowiadanie o zawodach wykonywanych przez ojców, rysowanie taty przy pracy.

Poćwicz sylabowanie i głoskowanie nazw zawodów swoich rodziców.

Kalambury – czynności wykonywane przez mamę i tatę.

Uzupełnij karty pracy: KP 4.22 i 4.23

26.05.2020 r.

Temat: Moja mama.

Słoneczko z mamą – podawanie skojarzeń ze słowem MAMA . Dzieci mogą dorysować skojarzenia wokół słowa MAMA lub wymienić skojarzenia.

Dokończ zdanie: Moja mama jest… Moja mama lubi… Moja mama nie lubi… Ulubionym kolorem mojej mamy jest… Z mamą lubię najbardziej… Moja mama jest najlepsza, ponieważ…

Wykonaj laurkę dla mamy: możecie wyciąć serduszko czerwone i przykleić go na złożoną kartkę. Ozdób laurkę wokół serduszka kwiatuszkami lub wg własnego pomysłu.

Mama w pracy – narysuj swoją mamę w pracy.

Jak mogę pomóc mamie? – uwrażliwienie dzieci na konieczność pomocy rodzicom w domu. Rozmowa z dziećmi o wspólnych pracach rodziców z dzieckiem i płynące z tego korzyści.

Zabawa muzyczno – ruchowa: zaprezentuj mamie taniec bądź wysłuchaj wspólnie tę piosenkę z mamą: https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

27.05.2020 r.

Temat: Moi rodzice.

Moi rodzice to super bohaterowie, ponieważ … - dokończ zdanie na temat swoich rodziców.

Wiersz „Mama ma zmartwienie” D. Wawiłow:

Mama usiadła przy oknie. 
Mama ma oczy mokre. 
Mama milczy i patrzy w ziemię. 
Pewnie ma jakieś zmartwienie...

Zrobiłam dla Niej teatrzyk, 
A Ona wcale nie patrzy... 
Przyniosłam w złotku orzecha, 
A Ona się nie uśmiecha...

Usiądę sobie przy Mamie. 
Obejmę Mamę rękami 
I tak jej powiem na uszko: 
"Mamusiu, moje Jabłuszko! 
Mamusiu, moje Słoneczko!" 
Mama uśmiechnie się do mnie i powie: „Moja córeczko”!.

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza: Kto wystąpił w wierszu? W jakim nastroju była mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?

Moi rodzice za dwadzieścia lat – zabawa plastyczna, rysowanie rodziny za dwadzieścia lat.

Zadanie dla dzieci – okaż rodzicom swoją miłość przez przytulenie, uścisk, buziak i wypowiedz głośno: Kocham Cię Mamusiu/ Kocham Cię Tatusiu oraz wysłuchaj wspólnie tą piosenkę (możesz również zatańczyć wspólnie z rodzicami) https://www.youtube.com/watch?v=-tVIXoqMgqQ

28.05.2020 r.

Temat: Nietypowe rodziny.

Bajka pt. „Jeż” K. Kotowskiej . Po przeczytaniu ( tekst bajki wyślę rodzicom na maila w

postaci zdjęcia) bajki odpowiedzcie na pytania: O czym była ta historia? Dlaczego ogród poszarzał? Za czym tęsknili kobieta i mężczyzna? Czy kobieta, która stała się mamą chłopczyka, nosiła go w brzuchu? Co oznacza termin „ adopcja”? Jak sądzicie, dlaczego chłopiec na początku miał kolce? Dlaczego potem znikły? Jak czuł się chłopiec u nowej rodziny? Dlaczego dzieci trafiają do domu dziecka? Jak można pomóc dzieciom z domu dziecka?

Moja rodzina:

- przelicz ile członków liczy twoja rodzina i zapisz na kartce

- wymień członków rodziny

- podziel na sylaby nazwy członków rodziny i podaj ich liczbę

- podziel na głoski nazwy członków rodziny i podaj ich liczbę

3. Uzupełnij kartę pracy KP 4.24a

4. Zabawa ruchowo muzyczna: zatańcz z rodzicami taniec do ich ulubionej melodii.

5. Wykonaj dla rodziców kwiatka: pomaluj zieloną farbą swoja dłoń i odbij ją na kartce, następnie po umyciu dłoni domaluj nad każdym odbitym palcem kwiatka. Praca już jest gotowa, aby wręczyć ją rodzicom w podziękowaniu za opiekę i wychowywanie.

28.05.2020 r.

Temat: Serce na dłoni.

Rozmowa kierowana przez rodziców: Co oznacza słowo „miłość”?

Narysuj z czym kojarzy Ci się słowo „miłość”.

Dokończ zdanie: Kocham swoją rodzinę, ponieważ…

Praca plastyczna: Przygotuj nieduży słoiczek i kilkanaście serduszek wyciętych z czerwonego papieru. Na słoiczek naklei kilka serduszek, aby był pięknie ozdobiony. Na pozostałych serduszkach narysuj: za co kochasz swoją rodzinę ( mogą to być skojarzenia z własną rodziną, czynności, które dzieci lubią wykonywać z rodzicami) i włóż je do środka słoiczka. Tak pięknie wykonany słoiczek mogą dzieci wręczyć swoim rodzicom.

Zabawa ruchowo – naśladowcza: pobaw się wspólnie z rodzicem do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=8q779VZOUwQ

JĘZYK ANGIELSKI  EMAIL  NAUCZYCIELA epastuszka.ang@gmail.com

25.05.2020r. (poniedziałek)

Czy wiecie jakie święto będziemy jutro obchodzić ?-  26 maja Dzień Mamy.

Powtórz słownictwo związane z Dniem Mamy: https://quizlet.com/376367544/flashcards

Wykonaj ćwiczenie interaktywne. Dopasuj wyrazy do odpowiednich obrazków. Zachęcam do przesłania wyników na maila.

https://www.liveworksheets.com/bc561293xk

26.05.2020r. (wtorek)

Złóż swojej mamie życzenia z okazji jej święta.

Happy Mother s Day!- Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Mamy!

Zaśpiewaj piosenkę dla mamy: https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Zachęcam do pobrania karty pracy i wykonania laurki dla Mamy. http://easyenglishcornerforkids.blogspot.com/2015/05/happy-mothers-day.html

LOGOPEDIA EMAIL NAUCZYCIELA  lograna@wp.pl

ZESTAW ĆWICZEŃ STYMULUJĄCYCH FUNKCJE WZROKOWO- PRZESTRZENNE WAŻNE W NAUCE CZYTANIA I PISANIA

Odpowiedni poziom percepcji wzrokowej umożliwia dziecku sprawne nabywanie umiejętności szkolnych między innym takich jak: nauka czytania, pisania.

Poniższy zestaw ćwiczeń jest podpowiedzią jak wspierać prawidłowy rozwój percepcji wzrokowo-przestrzennej. Każdego dnia można wybrać jedno lub kilka ćwiczeń.

Ćwiczenia w przestrzeni:

- zwracanie uwagi na różne szczegóły w otoczeniu;

- wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, na przykład o określonym kolorze lub wzorze

(czerwonych, w kropki), małych lub dużych itp.;

- zachęcanie do zabaw, takich jak na przykład: budowanie i konstruowanie według wzoru.

Ćwiczenia na materiale obrazkowym:

- zapamiętanie jak największej ilości przedmiotów eksponowanych na obrazku;

- dobieranie par jednakowych obrazków (domina obrazkowe, gra w Piotrusia);

- układanie obrazków/kart w szeregu według kolejności, w jakiej były eksponowane;

- wyszukiwanie różnic między obrazkami;

- wyszukiwanie podobieństw w obrazkach;

- składanie całości obrazka z jego części według wzoru i bez wzoru (pocięte pocztówki, puzzle);

Ćwiczenia na materiale geometrycznym:

- kreślenie palcem w powietrzu kształtów geometrycznych;

- segregowanie figur geometrycznych według określonych cech;

- dobieranie par jednakowych figur;

- obrysowywanie figur geometrycznych;

- kolorowanie wzorów z figur geometrycznych.

Ćwiczenia na materiale literowym:

- odwzorowywanie wzorów graficznych (szlaczków);

- spostrzeganie podobieństw i różnic między znakami graficznymi;

- wyklejanie konturów liter plasteliną lub kawałkami kolorowego papieru;

- wycinanie, wydzieranie kształtu liter (zwłaszcza o podobnych kształtach);                                                     

- formowanie liter ze sznurka, sznurówek i drutu;                                                                                     

- układanie wzorów liter z kasztanów, szyszek i innych materiałów przyrodniczych;                              

- wyszukiwanie liter w rozsypance literowej, w gazecie;                                                                                 

- uzupełnianie elementów w literze pisanej;                                                                                                           

- wyszukiwanie liter w układach wieloliterowych;                                                                                    

- wyszukiwanie liter w tekście pisanym;                                                                                                  

- zgadywanie liter kreślonych w powietrzu lub na plecach;

 Uwaga! Warto przeprowadzać z dziećmi systematyczny trening oczu, który będzie pozytywnie wpływał m.in. na: zwiększenie ruchomości gałek ocznych, poszerzenie pola widzenia oraz relaks dla wzroku.

Poniżej zamieszczam propozycję takich ćwiczeń.

Ćwiczenia zapobiegające zmęczeniu oczu przy czytaniu i pisaniu:

- Zamknij oczy. Potrzyj dłonie aż zrobią się ciepłe. Przyłóż dłonie do oczu, ale nie przyciskaj ich (ok. 30 sek.). Otwórz oczy i pomrugaj powiekami najszybciej jak potrafisz.

- Narysuj obiema rękami w powietrzu duży rysunek (na przykład choinkę, chmurę, grzyba,

szlaczek, serduszko). Obserwuj wzrokiem ruch obu rąk.

- Rozglądaj się dookoła. Zatrzymuj na chwilę wzrok na różnych przedmiotach i mrugaj na nie

kilka razy.

- Stańcie w parze naprzeciwko siebie w odległości ok. 1 m. Jedna osoba z pary (rodzic lub ktoś z rodzeństwa) przemieszcza przedmiot (na przykład kredka, mała maskotka) w różnych kierunkach – w prawo, w lewo, do góry na dół i po skosach, w koło. Wykonuj ruchy płynnie – najpierw wolno, a potem trochę szybciej. Głowa, szyja i oczy osoby ćwiczącej cały czas mają wodzić za ruchem, starając się zdążyć ze zmianą ruchu

- Stańcie w parze naprzeciwko siebie w odległości ok. 0,5 m. Jedna osoba z pary  przemieszcza przedmiot (na przykład kredka, mała maskotka) w różnych kierunkach – w prawo, w lewo, do góry, na dół i po skosach, w koło. Wykonuj ruchy płynnie, wolno. Wzrok osoby ćwiczącej cały czas wodzi za ruchem, aby zdążyć ze zmianą ruchu. Głowa podczas ćwiczenia nie rusza się, pracują tylko oczy.

- Wybierz w otoczeniu 2 przedmioty: jeden blisko siebie, drugi dalej – może być za oknem. Oddychaj spokojnie – wdech nosem, gdy patrzysz na przedmiot bliższy, wydech ustami, gdy przenosisz wzrok na przedmiot dalszy.

- Dmuchnij na piórko (bańkę mydlaną) i obserwuj jak lata w powietrzu.

- Obrysuj przedmioty, które widzisz (na przykład drzwi, tablica, okno itp.). Głowa podąża za

ruchem oczu.

- Wyobraź sobie, że twój nos to ołówek. Obrysuj przedmioty, które widzisz nosem (na przykład drzwi, tablica, okno itp.). Głowa podąża za ruchem nosa.

- Zgadnij, co rysuję nosem? – uczestnicy zabawy zgadują nazwy narysowanych kształtów (dla ułatwienia podajemy kategorie: figury geometryczne, litery, cyfry, przedmioty).

- Wybierz jakiś punkt (na przykład zabawka na półce, obraz na ścianie itp.). Zatrzymaj wzrok na tym miejscu i wykonuj ruch: podskakuj, wychylaj się na boki, biegnij w miejscu, zrób przysiady.