strona główna

zadanie domowe grupa 3


EMAIL NAUCZYCIELA truskaweczki333@gmail.com

WAKACJE!

Poniedziałek 22.06.2020 r.

Temat: W górach

Uzupełnianie kart pracy str. 36 i 37

„ Góry” – w dostępnych w domu atlasach lub na mapie, Internecie odszukaj polskie góry i miasta górskie.

Zabawa ruchowa: „wyprawa w góry z rodzicami” – wybierz się na spacer z rodzicami podziwiając pobliskie krajobrazy, abyś czuł się jak na wyprawie lub zrób sobie tor przeszkód w domu (z poduszek, puf, kartek, itp.) i próbuj pokonywać te przeszkody jak najlepiej.

Narysuj górskie szczyty i wyklej ich plasteliną.

Wtorek  23.06.2020 r.

Temat: Nad morzem

Może morze? – burza mózgów: narysuj jak najwięcej skojarzeń z morzem.

„Wyjeżdżam nad morze i pakuję …- wspólne rozmowy z rodzicami: Co może być potrzebne na wyjazd wakacyjny?, co należy spakować?

Wykonaj karty pracy str. 38

Morze i plaża – zabawa plastyczna: wykonaj farbami i piaskiem.

Wybierz się na krótki rajd rowerowy z rodzicami bądź zrób sobie kilka okrążeń swojego podwórka rowerem.

Środa   24.06.2020 r.

Temat: W co się bawić latem?

Wysłuchaj wiersza pt. „Lato” Z. Szczepaniaka i odpowiedz na pytania: w co bawiły się dzieci z wiersza?; w co wy bawicie się latem?; jakie przedmioty do zabawy kojarzą wam się z latem?.

Lato

No dzieciarnia - co wy na to? 
Już od jutra mamy lato! 
Ta wspaniała, ciepła pora
Trwa od rana do wieczora
Przez co najmniej dwa miesiące, 
Gdy najmocniej grzeje słońce. 

W tym to czasie, o tej porze
Każdy bawi się jak może. 
Z bratem, z siostrą, z kolegami. 
Samotnicy wolą sami. 
Malcy jeżdżą na rowerkach, 
Trwa zabawa w piłkę, w berka. 
Warczą wściekle motorynki. 
Kto tak piszczy? To dziewczynki... 
Przechwalają się chłopaki: 
- Co tam guzy i siniaki! 
Na trzepaku - gimnastyka. 
Pół podwórka kozły fika, 
A wódz Indian właśnie każe
Schwytać jakieś blade twarze
I przywiązać je do pala, 
Choć współczucie nie pozwala... 
Ktoś gdzieś chlipie: 
- Ja się boję... 
W odsiecz idą mu kowboje. 
Inni znów za piłką gonią
(szyby już ze strachu dzwonią), 
Komuś w biegu spadły buty
(nic nie szkodzi - to nie luty), 
Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła, 
Lecą w górę bańki z mydła... 
W piaskownicy góra piasku. 
Dookoła pełno wrzasku. 
- Hurra! Nie ma jak wakacje! 
Głośno krzyczy (i ma rację): 
Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem, 
Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem, 
Mania z Halą, Wanda z Martą, 
Gosia z Basią - no bo warto
Wykorzystać każdą chwilę, 
Aby się zabawić mile, 
Aby nie iść do przedszkola, 
Aby strzelić wreszcie gola, 
Aby w nosie mieć klasówki, 
Dwójki, piątki, wywiadówki... 
Można wreszcie się nie śpieszyć, 
Można się z wszystkiego cieszyć
Do momentu... gdy z balkonu
Tato krzyknie: "MARSZ DO DOMU!" 

W domu nas do wanny wsadzą, 
Doszorują i wygładzą. 
Potem każą siąść za stołem
i napychać brzuch z mozołem. 

A gdy wreszcie wszystko zjemy, 
Wykrztusimy: "Dziękujemy..." 
Wówczas mama - dobra wróżka -
Zaprowadzi nas do łóżka. 
Na dobranoc zaś koniecznie
Powie: "JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE..."

Wykonaj karty pracy str. 39

Piraci – przygotuj bandamkę i pobaw się w piratów.

Portret szczęśliwego letnika – wykonaj kredkami/ołówkiem/farbami portret swojemu rodzeństwu/ rodzicom jak wyglądają w letni słoneczny dzień ( okulary przeciwsłoneczne, kapelusz, itp.)

Pirackie miny – pobaw się wyrażając swoje emocje poprzez robienie różnych pirackich min.

Czwartek   25.06.2020 r.

Temat: Moje wakacje

Rozmowa z rodzicami o wakacyjnych wyjazdach i miejscach, które chcieliby zobaczyć/poznać.

Słuchanie wiersza pt. ,,Kolorowy pociąg” D. Gellner i rozmowa kierowana dotycząca treści wiersza: odpowiadanie na pytania całymi zdaniami.
O czym jest wiersz?; Jaki jest w wierszu pociąg?; Co było w ostatnim wagonie?

„Kolorowy pociąg”
Wycinam z papieru kolorowy pociąg.
Kolorowe koła po szynach turkoczą.
W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,
w żółtym – słońce z uśmiechem złocistym.
W czerwonym – kilka maków,
w białym – puszysty obłok,
w zielonym – wilgotne listki.
A w ostatnim – największym –
Bukiet spełnionych marzeń.

Wykonaj karty pracy str. 40

Strój kąpielowy – wykonaj kolaż z różnymi strojami kąpielowymi wyrwanymi lub wyciętymi z gazet.

Piątek  26.06.2020 r.

Temat: Bezpieczne wakacje

Wakacyjny regulamin – wspólne rozmowy z dziećmi o bezpieczeństwie podczas wakacyjnych zabaw.

Narysuj zasady, które omówiliście z rodzicami.

Wakacyjna sałatka – zabawa kulinarna: z dostępnych w domu owoców przygotuj z rodzicem sałatkę owocową. Życzę smacznego J

Spróbuj nauczyć się słów piosenki metodą ze słuchu i wymyśl układ taneczny do utworu.  https://www.youtube.com/watch?v=HxNeDtwUlMY

Poniedziałek  29.06.2020 r.

Temat: Wymarzone wakacje

Wakacyjne podróże – porozmawiaj z rodzicami na temat różnych wakacyjnych wypraw i wyjazdów rodziców.

Omów z rodzicami jakimi środkami lokomocji można podróżować i zwiedzać nasz kraj.

Narysuj wybrany przez ciebie środek lokomocji jakim chciałbyś/chciałabyś wyruszyć w podróż.

Wysłuchaj piosenki i możesz potańczyć do melodii https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk&index=40&list=PL7Lg168IaC6QgwYJG937kjhA9kldOl_wf

Wtorek  30.06.2020 r.

Temat: Witaj przygodo!

„ Letni taniec szczęścia” – zabawa taneczna: dzieci tańczą swobodnie przy dowolnej muzyce. Aby lepiej wczuły się w klimat, mogą wykorzystać letnie rekwizyty jakie maja w domu: okulary przeciwsłoneczne, kapelusz, chusteczkę, piłkę itp.

Porozmawiaj z rodzicem o wakacyjnych przygodach z dzieciństwa.

Poproś rodzica o propozycje zabawy z jego dzieciństwa, którą z uśmiechem wspomina.

JĘZYK ANGIELSKI  EMAIL  NAUCZYCIELA epastuszka.ang@gmail.com

22.06.2020r. (poniedziałek)

Obejrzyjcie prezentację i powtórzcie słówka związane z naturą oraz nazwy elementów krajobrazu. https://www.youtube.com/watch?v=PaiNKEcaHEc

23.06.2020r. (wtorek)

Obejrzyjcie historyjkę: „ A magic hliday!”.

W trakcie oglądania powtarzajcie nazwy środków transportu. https://www.youtube.com/watch?v=K7ZJp63pYL0

29.06.2020r. (poniedziałek)

Zagrajcie w gry interaktywne i utrwalcie poznane w tym roku słówka.

https://wordwall.net/pl/resource/896839/angielski/toys

https://wordwall.net/pl/resource/2454055/zoo-animals

https://wordwall.net/pl/resource/903953/angielski/junior-1-you-happy-dopasuj

https://wordwall.net/pl/resource/1910188/angielski/food-2

30.06.2020r. (wtorek)

Dear students,

Happy Summer Holidays!

Drogie dzieci,

Życzę wam udanych wakacji!

Zaśpiewajcie piosenkę na zakończenie:

https://www.youtube.com/watch?v=DyMQk_7NwVw

LOGOPEDIA EMAIL NAUCZYCIELA  lograna@wp.pl

DOSKONALENIE PERCEPCJI SŁUCHOWEJ

Czym jest percepcja słuchowa?

Percepcja słuchowa to zdolność do odbioru dźwięków - ich rozpoznawania, różnicowania oraz interpretowania. Deficyt percepcji słuchowej może utrudniać nabywanie ważnych umiejętności – czytania, pisania, mowy – jej rozumienia i poprawnego artykułowania dźwięków.

Dlaczego warto pracować nad percepcją słuchu?

Zaburzenia percepcji słuchowej u dzieci w wieku szkolnym, są charakterystyczne dla dysleksji typu słuchowego. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia trudności w tym zakresie, warto ćwiczyć z dzieckiem – należy przy tym pamiętać, aby ćwiczenia te nie były dla niego męczące i nadmiernie obciążające.

Propozycje ćwiczeń.

Odtwarzanie struktur dźwiękowych: 

wystukiwanie rytmu (wcześniej zaprezentowanego przez rodzica, np. dwa uderzenia o stół - trzy klaśnięcia - dwa tupnięcia. Prezentowany rytm powinien być dostosowany do możliwości dziecka – zaczynamy od prostych, stopniowo zwiększając stopień trudności);

wyklaskiwanie rytmu na podstawie ustalonego wcześniej schematu graficznego (np. kwadrat = tupanie, trójkąt = klaskanie, koło = uderzanie rękami o nogi, rodzic układa figury w określony sposób, a dziecko musi odtworzyć rytm zgodnie z ustaloną zasadą – jaka figura odpowiada jakiemu dźwiękowi. Ważne: stopniowanie trudności – najpierw 3 figury, a potem 6, 9).

2.   Śpiewanie/powtarzanie wyrazów podanych przez rodzica najpierw dwa trzy wyrazy, potem coraz więcej (np. kot – sanki – stół).

3.   Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia

rozpoznawanie dźwięków otoczenia, odgłosów zwierząt, ptaków, pojazdów  itp.

rozpoznawanie osób po głosie (można wcześniej nagrać głos osób z otoczenia dziecka – mamy, taty, babci, zadaniem dziecka jest rozpoznać, do kogo należy prezentowany głos);

zabawa „Co słyszę?” – rodzic zasłania dziecku oczy i uderza np. łyżką o przedmioty znajdujące się w kuchni ( szklankę, blaszany garnek, stół) zadaniem dziecka jest odgadnąć jaki to przedmiot.

4. Podział zdań na wyrazy (wyrazy dwusylabowe, wyrazy trzysylabowe, wyrazy wielosylabowe). Rodzic podaje zdanie a zadaniem dziecka jest powiedzenie z ilu wyrazów się ono składa,

5. Łączenie i dzielenie sylab

- rodzic podaje wyraz a dziecko dzieli go na sylaby,
- rodzic podaje sylaby a dziecko łączy je w wyraz będzie wyraz, np. pił-ka, sa-mo-lot.  Najpierw wyrazy składające się z 2 sylab, potem coraz trudniejsze.

6. Wyodrębnianie pierwszej głoski

- Co słyszysz na początku wyrazu Ania, ul, Ewa itp. Najpierw dziecko powinno opanować wyróżnianie samogłosek, a potem spółgłosek na początku wyrazu.

7. Różnicowanie wyrazów podobnie brzmiących np. półka-bułka, kosa-koza

8. Zabawa w dobieranie wyrazów na określoną głoskę, tworzenie ciągów wyrazowych - („Teraz będziemy mówić wyrazy na literę „a” itp.)

9. Łączenie głosek w wyrazy dzielenie wyrazów na głoski

- Jaki to wyraz kiedy mówię m-a-m-a?

- Jakie litery słyszysz w wyrazie domek – przeliteruj

10. Segregowanie wyrazów wg ilości sylab, głosek
rodzic przygotowuje karteczki z różnymi wyrazami (nazwy zwierząt, owoców itp., jeden wyraz na jednej karteczce.

Zadaniem dziecka jest przeczytać głośno każdy wyraz, podzielić go na sylaby lub głoski, a następnie przyporządkować do określonej grupy, np. grupy zielonej („Na zielonej kartce połóż te wyrazy, które mają trzy sylaby, a na żółtej te, które mają cztery sylaby”)

11. Szukanie ukrytych wyrazów w innych wyrazach np. ser-ce,   gra-bie (rodzic wypowiada te wyrazy, a zadaniem dziecka jest „znalezienie” innego wyrazu w prezentowanym).

12. Wspólne układanie i nauka rymowanek uzupełnianie słów w znanych rymowankach, np. lata osa koło …., śnieżek prószy marzną …… Można również samodzielnie  układać różne rymowanki .

13. Ćwiczenie pamięci słuchowej
Rodzic prezentuje dziecku ciąg cyfr, wyrazów (np. owoców), zadaniem dziecka jest zapamiętać te elementy i odtworzyć w kolejności podanej przez rodzica (na początek trzy, cztery elementy, stopniowo coraz więcej).

14. Wspólna nauka piosenek, wierszyków, tekstów
Można przygotować krótki teatrzyk, występ dla pozostałych członków rodziny. Występ przed babcią i dziadkiem i wypowiedzenie z pamięci wierszyka, układanie rymowanek.

Należy dostosować ćwiczenia do możliwości dziecka. Wybrać te, które będą sprawiały dziecku przyjemność i traktować je w formie zabawy.