strona główna

zadanie domowe grupa 2


EMAIL NAUCZYCIELA  iwona.giem65@gmail.com

EMAIL NAUCZYCIELA  l.beatka_czarna.eu@interia.pl

Poniedziałek 25.05.2020r.

Temat dnia: „Kwiatek dla mamy”

„Piosenka o beksie”- posłuchaj piosenki i wykonaj inscenizację do piosenki wspólnie z rodzicami wg. własnego pomysłu.

 „Kocham mamę!”- rozmowa na temat relacji dzieci z ich mamami. Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.

Narysuj ramkę dla swojej mamy. Ozdób ją kwiatami i cekinami.

Wtorek – 26.05.2020r.

Temat dnia: „Czego życzyć mamie z okazji jej święta?”

Zastanów się jakie życzenia złożysz swojej mamie z okazji Dnia Matki. Porozmawiaj z tatą, albo rodzeństwem w jaki sposób uroczyście spędzić ten dzień. Pobawcie się w kalambury i odgadujcie jakie prace lub jaki zawód może wykonywać mama.

Narysuj portret swojej mamy – zastanów się nad cechami charakterystycznymi: kształt twarzy, długość i kolor włosów, oczy. Możesz wykonać ramkę z opakowania po czekoladkach.

Środa 27.05.2020r.

Temat dnia: „Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?”

„Halo, słyszysz mnie?”- wykonaj telefon z plastikowego kubeczka i kolorowego sznurka.

 „Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?”- rozmowa rodziców z dziećmi  na temat relacji  z ich rodzeństwem. Weź kartkę i narysuj członków swojej rodziny.

Wykonaj w książce ćwiczenie „Piknik”- KP2.30 którego celem się wspomaganie rozwoju motoryki małej.

Czwartek – 28.05.2020r.

Temat dnia: „Zrobię portret taty”

Czy wiesz czym zajmuje się Twój tata? Porozmawiaj o tym z mamą. Pobawcie się w kalambury. Narysuj portret swojego taty – zastanów się nad cechami charakterystycznymi wyglądu. Możesz wykonać podobną ramkę.

Wykonaj opaski indiańskie z W.51-52. Zaproś tatę do zabawy w Indian.

Poproś, aby pokazał  kilka ćwiczeń i zabaw z piłką.

Piątek – 29.05.2020r.

Temat dnia: „Kocham cię, Mamo! Kocham cię Tato!”

Poproś rodziców o zdjęcia, na których jesteście razem i wspólnie spędzacie czas. Opowiedz co na nich widać. Przygotuj farby i dwie kartki z bloku. Na jednej namaluj kolory, które kojarzą ci się z wyrazem „mama”, a na drugiej kolory, które kojarzą ci się z wyrazem „tata”.

Wykonaj w książce ćwiczenie „ Na biwaku” – KP.40. Wybierz się z rodzicami na spacer, zagraj w gry planszowe lub układaj puzzle.

JĘZYK ANGIELSKI  EMAIL  NAUCZYCIELA epastuszka.ang@gmail.com

26.05.2020r. (wtorek)

Czy wiecie jakie święto dzisiaj obchodzimy ?-  26 maja Dzień Mamy.

Złóżcie swoim mamom życzenia: Happy Mother s Day!- Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Mamy!

Zaśpiewajcie piosenkę dla mamy: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

Zachęcam do pobrania karty pracy i pokolorowania bukietu.

https://ro.pinterest.com/pin/495888608941602196/

29.05.2020r. (piątek)

Powtórzcie słówka związane z dniem mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=WEX3x4sVCpE

Zachęcam do pobrania i wydrukowania karty pracy. Nazywamy słówko, a dziecko wskazuje je na obrazku. https://www.englishwsheets.com/mothers-day-1.html

LOGOPEDIA EMAIL NAUCZYCIELA  lograna@wp.pl

ZESTAW ĆWICZEŃ STYMULUJĄCYCH FUNKCJE WZROKOWO- PRZESTRZENNE WAŻNE W NAUCE CZYTANIA I PISANIA

Odpowiedni poziom percepcji wzrokowej umożliwia dziecku sprawne nabywanie umiejętności szkolnych między innym takich jak: nauka czytania, pisania.

Poniższy zestaw ćwiczeń jest podpowiedzią jak wspierać prawidłowy rozwój percepcji wzrokowo-przestrzennej. Każdego dnia można wybrać jedno lub kilka ćwiczeń.

Ćwiczenia w przestrzeni:

- zwracanie uwagi na różne szczegóły w otoczeniu;

- wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, na przykład o określonym kolorze lub wzorze

(czerwonych, w kropki), małych lub dużych itp.;

- zachęcanie do zabaw, takich jak na przykład: budowanie i konstruowanie według wzoru.

Ćwiczenia na materiale obrazkowym:

- zapamiętanie jak największej ilości przedmiotów eksponowanych na obrazku;

- dobieranie par jednakowych obrazków (domina obrazkowe, gra w Piotrusia);

- układanie obrazków/kart w szeregu według kolejności, w jakiej były eksponowane;

- wyszukiwanie różnic między obrazkami;

- wyszukiwanie podobieństw w obrazkach;

- składanie całości obrazka z jego części według wzoru i bez wzoru (pocięte pocztówki, puzzle);

Ćwiczenia na materiale geometrycznym:

- kreślenie palcem w powietrzu kształtów geometrycznych;

- segregowanie figur geometrycznych według określonych cech;

- dobieranie par jednakowych figur;

- obrysowywanie figur geometrycznych;

- kolorowanie wzorów z figur geometrycznych.

Ćwiczenia na materiale literowym:

- odwzorowywanie wzorów graficznych (szlaczków);

- spostrzeganie podobieństw i różnic między znakami graficznymi;

- wyklejanie konturów liter plasteliną lub kawałkami kolorowego papieru;

- wycinanie, wydzieranie kształtu liter (zwłaszcza o podobnych kształtach);                                                     

- formowanie liter ze sznurka, sznurówek i drutu;                                                                                     

- układanie wzorów liter z kasztanów, szyszek i innych materiałów przyrodniczych;                              

- wyszukiwanie liter w rozsypance literowej, w gazecie;                                                                                 

- uzupełnianie elementów w literze pisanej;                                                                                                          

 - wyszukiwanie liter w układach wieloliterowych;                                                                                    

- wyszukiwanie liter w tekście pisanym;                                                                              

- zgadywanie liter kreślonych w powietrzu lub na plecach;

 Uwaga! Warto przeprowadzać z dziećmi systematyczny trening oczu, który będzie pozytywnie wpływał m.in. na: zwiększenie ruchomości gałek ocznych, poszerzenie pola widzenia oraz relaks dla wzroku.

Poniżej zamieszczam propozycję takich ćwiczeń.

Ćwiczenia zapobiegające zmęczeniu oczu przy czytaniu i pisaniu:

- Zamknij oczy. Potrzyj dłonie aż zrobią się ciepłe. Przyłóż dłonie do oczu, ale nie przyciskaj ich (ok. 30 sek.). Otwórz oczy i pomrugaj powiekami najszybciej jak potrafisz.

- Narysuj obiema rękami w powietrzu duży rysunek (na przykład choinkę, chmurę, grzyba,

szlaczek, serduszko). Obserwuj wzrokiem ruch obu rąk.

- Rozglądaj się dookoła. Zatrzymuj na chwilę wzrok na różnych przedmiotach i mrugaj na nie

kilka razy.

- Stańcie w parze naprzeciwko siebie w odległości ok. 1 m. Jedna osoba z pary (rodzic lub ktoś z rodzeństwa) przemieszcza przedmiot (na przykład kredka, mała maskotka) w różnych kierunkach – w prawo, w lewo, do góry na dół i po skosach, w koło. Wykonuj ruchy płynnie – najpierw wolno, a potem trochę szybciej. Głowa, szyja i oczy osoby ćwiczącej cały czas mają wodzić za ruchem, starając się zdążyć ze zmianą ruchu

- Stańcie w parze naprzeciwko siebie w odległości ok. 0,5 m. Jedna osoba z pary  przemieszcza przedmiot (na przykład kredka, mała maskotka) w różnych kierunkach – w prawo, w lewo, do góry, na dół i po skosach, w koło. Wykonuj ruchy płynnie, wolno. Wzrok osoby ćwiczącej cały czas wodzi za ruchem, aby zdążyć ze zmianą ruchu. Głowa podczas ćwiczenia nie rusza się, pracują tylko oczy.

- Wybierz w otoczeniu 2 przedmioty: jeden blisko siebie, drugi dalej – może być za oknem. Oddychaj spokojnie – wdech nosem, gdy patrzysz na przedmiot bliższy, wydech ustami, gdy przenosisz wzrok na przedmiot dalszy.

- Dmuchnij na piórko (bańkę mydlaną) i obserwuj jak lata w powietrzu.

- Obrysuj przedmioty, które widzisz (na przykład drzwi, tablica, okno itp.). Głowa podąża za

ruchem oczu.

- Wyobraź sobie, że twój nos to ołówek. Obrysuj przedmioty, które widzisz nosem (na przykład drzwi, tablica, okno itp.). Głowa podąża za ruchem nosa.

- Zgadnij, co rysuję nosem? – uczestnicy zabawy zgadują nazwy narysowanych kształtów (dla ułatwienia podajemy kategorie: figury geometryczne, litery, cyfry, przedmioty).

- Wybierz jakiś punkt (na przykład zabawka na półce, obraz na ścianie itp.). Zatrzymaj wzrok na tym miejscu i wykonuj ruch: podskakuj, wychylaj się na boki, biegnij w miejscu, zrób przysiady.