strona główna

Jesteś tutaj: Strona główna » Strona glowna » Zielona szkoła nad Bałtykiem

Zielona szkoła nad Bałtykiem

Dzień I. 20.05.2019r. (poniedziałek)

Nadszedł długo wyczekiwany dzień uczniów klas 6 PSP Ciepielów i PSP Bąkowa. Wyjazd na Zieloną Szkołę do Jastrzębiej Góry.

O godzinie 7.30 spotkaliśmy się przed budynkiem PSP w Ciepielowie na ulicy Lekarskiej. To był ostatni moment, abyśmy mogli pożegnać się z rodzicami. Po zapakowaniu bagaży zaczęliśmy wsiadać do autokaru. Tam poznaliśmy naszego pilota- pana Dariusza Kleczaja. Około godziny 8.00 ruszyliśmy w podróż. W drodze do Jastrzębiej Góry pojechaliśmy do Torunia. Po rozdaniu czapeczek i koszulek z logiem gminy Ciepielów oraz podziale na grupy wraz z przewodnikami poszliśmy zwiedzać to piękne i malownicze miasto. Mieliśmy okazję obejrzeć m.in.: Krzywą Wieżę (z którą jest związana pewna bardzo ciekawa legenda o zakochanym zakonniku), Dom Mikołaja Kopernika, Katedrę św. Janów, Ratusz itp. Po skończonym zwiedzaniu mieliśmy chwilę czasu wolnego. W tym czasie mogliśmy zakupić różne pamiątki oraz tradycyjne toruńskie pierniczki. Przy pomniku Mikołaja Kopernika zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Po odpoczynku poszliśmy w stronę autokaru, aby pojechać do miejsca docelowego – Jastrzębiej Góry. Po przybyciu do ośrodka wypoczynkowego „Bałtycki Relaks” zostaliśmy rozlokowani do pokoi, po czym bardzo głodni udaliśmy się na kolację. Syci wróciliśmy do swoich pokoi, gdzie mieliśmy czas na rozpakowanie się. Zmęczeni usnęliśmy w mgnieniu oka.

Dzień II. 21.05.2019r. (wtorek)

Kolejnego dnia tego wspaniałego wyjazdu Jastrzębia Góra powitała nas cudowna pogodą. Po porannej toalecie zeszliśmy do stołówki na śniadanie. Po pysznym posiłku zabraliśmy najpotrzebniejsze rzeczy i ruszyliśmy na całodniową wycieczkę do Gdańska. Podróż minęła nam szybko i przyjemnie. Zwiedzanie zaczęliśmy od przejścia się ulicą Długą. Kiedyś biegł tam traktat królewski. Następnie szliśmy wzdłuż rzeki Motławy, aby dojść do statku towarowego „Sołdek”, który mieliśmy zwiedzać. Pani przewodnik opowiedziała nam wiele ciekawych informacji na temat tego towarowca, m.in. jak wyglądało życie marynarzy w tym miejscu, jak tam pracowali, do czego w ogóle służył ten statek. Mogliśmy obejrzeć komory, w których przechowywano węgiel, kotłownie, kajuty itd. Po obejrzeniu „Sołdka” przepłynęliśmy na drugi brzeg Motławy, gdzie zobaczyliśmy słynny średniowieczny Żuraw. Później przeszliśmy się ulicą Mariacką. Podczas zwiedzania Gdańska mogliśmy dostrzec, jak bardzo w Polsce zmieniała się architektura. Budowle były wybudowane w wielu stylach. Każda zapierała dech w piersiach. W granicach godziny 12 poszliśmy na przerwę do restauracji sieciowej Mc’Donald na posiłek. Gdy czas wolny się skończył, ruszyliśmy dalej zwiedzać to wspaniałe miasto. Zobaczyliśmy Złotą Bramę, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam kilka ciekawostek na jej temat. Później weszliśmy do Dworu Artusa. Mogliśmy obejrzeć tam mnóstwo pięknych arcydzieł oraz posłuchać wiele ciekawych historii na temat tego miejsca. Następnie, już po wyjściu z Dworu Artusa zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie przy Fontannie Neptuna. Później dostaliśmy czas do własnej dyspozycji. Wtedy mieliśmy okazję kupić różne pamiątki. Potem udaliśmy się na rejs galeonem „Lew”. Podczas tego rejsu słuchaliśmy wiele historii związanych ze Stocznią Gdańską, którą mijaliśmy. Po zejściu z pokładu poszliśmy zwiedzać teren Westerplatte. Z  wielką uwagą słuchaliśmy informacji na temat tego ciekawego miejsca oraz wydarzeń, które miały tu miejsce. Po skończonym zwiedzaniu poszliśmy do autokaru. Na chwilę zajechaliśmy jeszcze zobaczyć stadion w Gdański. Godzinę później byliśmy już w Jastrzębiej Górze. Zmęczeni, ale szczęśliwi poszliśmy na kolację. Resztę czasu aktywnie spędziliśmy na terenie ośrodka wypoczynkowego.

Dzień III. 22.05.2019r. (środa)

Trzeciego dnia Zielonej Szkoły pojechaliśmy na Hel. Pierwszym punktem tej wycieczki było Muzeum Rybołówstwa, które znajduje się w po ewangelickim kościele św. Piotra i Pawła z XV wieku. Mieliśmy okazję obejrzeć różne wystawy na wiele ciekawych tematów. Po skończonym zwiedzaniu mieliśmy trochę czasu wolnego. Mogliśmy pójść na lody, gofry albo oczywiście kupić pamiątki. Największym zainteresowaniem cieszyły się pluszowe foczki. Po tym czasie poszliśmy do fokarium, gdzie zobaczyliśmy foki. Na widok ich wyczynów w wodzie każdemu na twarzy pojawił się uśmiech. Gdy wyszliśmy z tereny fokarium ruszyliśmy w stronę autokaru, aby powrócić do naszego miejsca zakwaterowania na obiad. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Władysławowa, gdzie przeszliśmy się Aleją Gwiazd Sportu. Gdy wróciliśmy do Jastrzębiej Góry poszliśmy na pyszny obiad. Po posiłku całą grupą poszliśmy na spacer na plażę. Wiele osób moczyło nogi w wodzie, niektórzy robili zamki z piasku, zakopywali się w nim, zażywali kąpiele słoneczne i odpoczywali.  Był to cudowny moment na relaks, popatrzenie na cudowne widoki, które znajdowały się wokół nas. Po tak wspaniale spędzonym czasie, pełni sił powróciliśmy do ośrodka na kolację. Później wspólnie bawiliśmy się na terenie ośrodka. O godzinie 20.00 poszliśmy na ognisko, gdzie mogliśmy sami upiec sobie pyszne kiełbaski. Po skończonym ognisku wróciliśmy do swoich pokoi. Był to dzień pełen wrażeń, więc każdy usnął w mgnieniu oka.

Dzień IV. 23.05.2019r. (czwartek)

Po pobudce i porannej toalecie poszliśmy na śniadanie. Najedzeni wyruszyliśmy zwiedzać okolice Jastrzębiej Góry. Pogoda tego dnia nie dopisywała, lecz nie przeszkodziło to nam podczas zwiedzania. Ruszyliśmy do miejscowości Rozewie, gdzie znajduje się latarnia morska. Mogliśmy na nią wejść i obejrzeć m.in. miniaturki innych latarni znajdujących się na Szlaku Latarni Morskich. Gdy wyszliśmy już z tego miejsca udaliśmy się na plażę, aby pospacerować. Po skończonym zwiedzaniu wróciliśmy do naszego miejsca zakwaterowania. Mieliśmy czas wolny dla siebie, więc mogliśmy spędzić czas razem z naszymi koleżankami i kolegami. Po obiedzie poszliśmy do centrum Jastrzębiej Góry, aby kupić sobie pamiątki. Następnie poszliśmy zobaczyć obelisk „Gwiazdę Północy”. Pomnik ten przypomina nam, że Jastrzębia Góra, to miejscowość najbardziej wysunięta na północ w Polsce. Po powrocie poszliśmy na kolację, a następnie zaczęliśmy się pakować. Po skończonym pakowaniu mieliśmy okazję pójść na dyskotekę. Zmęczeni, ale weseli poszliśmy spać. Była to ostatnia noc w Jastrzębiej Górze podczas tegorocznej Zielonej Szkoły.

Dzień V. 24.05.2019r. (piątek) ostatni dzień Zielonej Szkoły 2019r.

Nadszedł już czas, aby pożegnać się z Jastrzębią Górą. Po zapakowaniu ostatnich rzeczy do walizek zanieśliśmy je do autokaru. Posprzątaliśmy w pokojach i zeszliśmy na śniadanie. Po posiłku zabraliśmy prowiant na drogę i zaczęliśmy kierować się w stronę pojazdu. Żal było żegnać się z tym miejscem. Gdy wszyscy znaleźli się w autokarze ruszyliśmy w drogę. Pierwszym przystankiem na drodze do domu była Gdynia. Mieliśmy okazję wejść na pokład statku ‘”Dar Pomorza”. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat tego żaglowca. Po zakończonym zwiedzaniu skwerem Kościuszki skierowaliśmy się w stronę autokaru. Drugim przystankiem na drodze do domu był Sopot. Po wyjściu z autokaru poszliśmy w stronę Molo. Po wejściu na nie poszliśmy na sam koniec, gdzie każda klasa zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie. Po spacerze na Molo przeszliśmy się słynnym Monciakiem. Tam podczas czasu wolnego mogliśmy kupić pamiątki z Sopotu oraz pójść na lody. Następnie poszliśmy w stronę autokaru, aby ruszyć w dalszą podróż. Po pewnym czasie zajechaliśmy do restauracji sieciowej Mc’Donald na posiłek. Najedzeni pojechaliśmy dalej. Podróż minęła nam na rozmowach w miłej atmosferze. Około godziny 21.30 zawitaliśmy w Ciepielowie. Jako pierwszy przywitał nas wójt naszej gminy oraz sponsor Zielonej Szkoły pan Artur Szewczyk. Nareszcie nadszedł czas, aby powitać naszych stęsknionych rodziców. Po zabraniu bagaży z autokaru każdy mógł już wrócić do domu.

Chociaż Zielona Szkoła się już skończyła, wspomnienia zostaną na zawsze. Czasy tego wyjazdu na zawsze pozostaną w naszej pamięci. My, jako uczniowie oraz uczestnicy wyjazdu na Zieloną Szkołę jeszcze raz serdecznie dziękujemy wszystkim nauczycielom sprawującym nad nami opiekę, panu pilotowi oraz przede wszystkim panu wójtowi Arturowi Szewczykowi za zorganizowanie tak wspaniałego wyjazdu.  Dziękujemy!