strona główna

Jesteś tutaj: Strona główna » Strona glowna » BIAŁA SZKOŁA 2018

BIAŁA SZKOŁA 2018

11 lutego 2018 roku 36 uczniów PSP w Ciepielowie wyjechało na Białą Szkołę do Tylicza. Opiekunami w tym roku byli: pan Piotr Nowakowski (kierownik), pani Danuta Kozieł, pani Iwona Leszczyk – Kaca, pani Ewelina Pastuszka oraz pan Zbigniew Opalski.

Pierwszego dnia około godziny 14:40 zgromadziliśmy się wraz z rodzicami pod budynkiem Urzędu Gminy w Ciepielowie. Wszyscy z niecierpliwością oczekiwali wejścia do autokaru i rozpoczęcia podróży w kierunku ośnieżonych stoków Tylicza. Po kontroli autokaru przez panów policjantów nasza zimowa przygoda rozpoczęła się na dobre.  Podróż minęła nam szybko i przyjemnie. Około godziny 21:00 dotarliśmy do Tylicza i miejsca naszego zakwaterowania - Wilii "Orlik". Zjedliśmy kolację i udaliśmy się do wypożyczalni, aby dobrać każdemu odpowiedni sprzęt narciarski. Po powrocie rozeszliśmy się w swoich pokojów.

W poniedziałek zjedliśmy dobre śniadanie i udaliśmy się na stok  "Tomek-ski". Z wielką radością przywitaliśmy znajome widoki i zaczęliśmy zjeżdżać na nartach. Grupa początkująca uczyła się podstawowych zasad. Towarzyszyli nam instruktorzy. Około 13:00 wróciliśmy na obiad. Po posiłku i krótkim odpoczynku znowu udaliśmy się na stok. Na kolację wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Wieczorem udaliśmy się do restauracji "Wiejska Chata".

Trzeciego dnia odbyła się wycieczka do Krynicy Zdrój. Obejrzeliśmy film pt. "Fernando". Następnie udaliśmy się do pijalni wód i na przyjemy spacer po uzdrowiskowej miejscowości. Zakupiliśmy też pamiątki. Po południu zaawansowana grupa udała się na stok "Master-ski", a początkująca i średniozaawansowana na "Tomek-ski". Wieczorem odbyło się ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski.

W czwartym dniu wyjazdu, po śniadaniu, udaliśmy sie na stok narciarski "Tomek-ski" i "Master-ski". Towarzyszyła nam prawdziwa, zimowa pogoda. Z przyjemnością doskonaliliśmy umiejętność jazdy na nartach. Jedni robili większe, inni mniejsze postępy, ale wszyscy wspaniale się bawili. Po obiedzie odbyły się zawody sportowe w jeździe slalomem dla grupy zaawansowanej. Rywalizacja była zacięta. Liczyły się umiejętności i prędkość. W tym samym czasie grupa średniozaawansowana udała się na stok "Master-ski", a pozostali uczestnicy Białej Szkoły zjeżdżali na stoku "Tomek-ski".
Po kilku godzinach wróciliśmy na kolację. Odpoczęliśmy, a później udaliśmy się na wieczorne zwiedzanie Tylicza zakończone wizytą i smacznym posiłkiem w restauracji
"U Gogoca". W ten sympatyczny sposób zakończyliśmy kolejny dzień naszej zimowej przygody.

W przedostatnim dniu pobytu w Tyliczu nadal pełni energii udaliśmy się na stoki. W dalszym ciągu doskonaliliśmy jazdę na nartach. Początkującym szło już znacznie lepiej. Kiedy skończyliśmy naukę jazdy zaplanowaną na ten dzień, trochę zmarznięci, ale szczęśliwi pojechaliśmy na obiad do naszego pensjonatu. Po smacznym posiłku znowu znaleźliśmy się na stokach. Po powrocie zjedliśmy smaczną pizzę w pizzerii "Pokusa".

Zmęczeni, ale zadowoleni dotarliśmy na miejsce zakwaterowania. Spakowaliśmy walizki przed jutrzejszym wyjazdem i poszliśmy spać.

W ostatnim dniu pobytu w Tyliczu po śniadaniu zapakowaliśmy walizki do autokaru, a następnie wszyscy udali się na stok "Tomek-ski", aby po raz ostatni podczas Białej Szkoły posmakować białego, zimowego szaleństwa.
Po oddaniu sprzętu narciarskiego, udaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Podczas jednego z postojów udaliśmy się do restauracji na obiad. Droga powrotna minęła nam spokojnie na rozmowach. Wspominaliśmy miło spędzony czas. Do Ciepielowa dotarliśmy około godziny 18:00. Na miejscu czekali na nas stęsknieni rodzice.

Wyjazd na Białą Szkołę był bardzo udany. W tym roku więcej czasu spędziliśmy na stokach, gdyż duża grupa uczniów nabrała już sporego doświadczenia w jeździe na nartach. Wszyscy wrócili zadowoleni, szczęśliwi, pełni wrażeń i wspomnień. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy wszystkim opiekunom, którzy wspaniale się nami opiekowali, dbając o nasze bezpieczeństwo.

Z wyrazami wdzięczności zwracamy sie również do naszych hojnych darczyńców, którym bardzo serdecznie dziękujemy bo kwota jaką nam przekazali 3700 zł o ogromne wsparcie. Dzięki ich finansowemu wsparciu mogliśmy przeżyć wspaniałą, zimową przygodę i aktywnie spędzić czas na świeżym powietrzu.