strona główna

Jesteś tutaj: Strona główna » Strona glowna » LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI KWIECIEŃ

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI KWIECIEŃ


Photon EDU - Robot Edukacyjny
W ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymaliśmy osiem robotów edukacyjnych – Photon EDU. Do sterowania robotem potrzebna jest aplikacja wgrana na tablet, smartfon lub komputer. Uczniowie klasy IVB i VIIIB dowiedzieli się, w jaki sposób porusza się robot, jak zmienia kolory i jakie może wydawać dźwięki. Z uwagą śledzili każdy ruch robota, aby później zaprogramować go według własnego uznania. Robot Photon jest interaktywnym robotem, który uczy logicznego myślenia, podstaw programowania, nowych technologii, szybkiego podejmowania decyzji. Pobudza kreatywność, uczy cierpliwości i rozwija pamięć. Nauka programowania to jedna z kompetencji przyszłości, która może znacznie ułatwiać rozwój zawodowy uczniów i ich karierę. Sterowanie robotem sprawiło uczniom wiele radości.
Zortrax M200 Plus to zaawansowana drukarka 3D
Na lekcjach informatyki uczniowie zapoznali się z drukarkami 3D otrzymanymi przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modeli 3D. Urządzenie można obsługiwać manualnie przez intuicyjny ekran dotykowy lub zdalnie, przez sieć Wi-Fi. Na wbudowanym ekranie można zobaczyć podgląd modeli zapisanych w pamięci drukarki. Ostatnio wydrukowali Koloseum, właściwie amfiteatr Flawiuszów – amfiteatr w Rzymie, wzniesiony w latach 70-72 do 80 n.e. przez Wespazjana i Tytusa – cesarzy z dynastii Flawiuszów. Druk 3D zwiększa zainteresowanie uczniów nauką poprzez zrozumienie trójwymiarowej przestrzeni, przekształca część abstrakcyjnej wiedzy z książek w trójwymiarowe i rzeczywiste przedmioty, dzięki czemu omawiany materiał jest przystępniejszy dla uczniów.
Za pomocą aparatu fotograficznego SONY, zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości, uczniowie dokumentowali uroczystości szkolne, zajęcia z informatyki i techniki.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymaliśmy piły ręczne do metalu. Uczniowie klas VI na lekcjach techniki poznali budowę piły do metalu i zapoznali się z przepisami BHP. Następnie prawidłowo zamocowali materiał w imadle i ćwiczyli technikę cięcia. Dobierając odpowiednie brzeszczoty do pił, można ciąć zarówno drewno, materiały drewnopochodne, tworzywa sztuczne, metale jak i stal.




Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


Galeria zdjęć do tego artykułu (55) - Zobacz galerię